wtorek, 20 lutego 2018

Masaż nie tylko na Walentynki.

Kilka dni przed walentynkami postanowiłam w końcu zmusić się i poszukać czegoś dla mojej drugiej połówki. To właśnie pomysły i nowa moda zainspirowały mnie do napisania tego posta. Zaczęłam wdrążać się w temat masaży. No wiec ubezpieczyłam się w mały bubel na wypadek gdyby mój mężczyzna nie był z masażu mojego autorstwa zadowolony i zaczęłam się uczyć.


Czym służy masaż relaksacyjny?
Skóra jest barierą między organizmem a światem zewnętrznym, pokrywa cały organizm i dzięki niej można kontaktować się z otoczeniem.
Wpływ masażu na skórę powoduje:
- szybszą odbudowę uszkodzonych komórek np. procesy gojenia
- rozszerzenie naczyń krwionośnych
- lepsze dotlenienie, otwarcie porów skóry
- możliwość szybszego wprowadzenia substancji leczniczych i odżywczych np. zawartych w olejkach
Masaż przyśpiesza cyrkulacje krwi naczyń krwionośnych, a tym samym zwiększa ilość krwi dostarczanej do płuc, gdzie następuje wymiana gazowa. Pod wpływem masażu poprawia się funkcjonowanie układu oddechowego, wzrasta ilość krwi bogatej w tlen, niezbędnej do właściwego rozwoju tkanek.
Zalety masażu można by wymieniać bez końca ale moimi ulubionymi zawsze są te dzięki którym czujemy się zrelaksowani dotykiem partnera, muzykoterapią i zapachoterapią, które łatwo możemy osiągnąć poprzez puszczanie cichutkiej muzyki relaksacyjnej i przyrządzenie pachnącego olejku eterycznego do masażu. Masaż pozbywa się naszych stresów, relaksuje umysł i pobudza zmysły ;)



Techniki masażu są następujące i w tej kolejności:
Głaskanie - opuszkami palców lub całą dłonią wykonuje się przesuwając ręce raz jedną ręką, raz długą lub jednocześnie po całych plecach. ( NIGDY NIE PO KRĘGOSŁUPIE)
Od tego zaczynamy i na tym kończymy.
Rozcieranie - koliście lub półkoliście, wzdłuż kierunku przebiegu mięśni.
Ugniatanie - wpływa na wzrost siły i wytrzymałości mięśnia, przyrost tkanki i lepsze jej odżywienie.
Oklepywanie - silny bodziec mechaniczny, szybkie i krótkie uderzenia z bliskiej odleglosci.
Wibracja - Delikatne, rytmiczne uderzeni, wprawiające tkanki w ruch drżący.
Głaskanie - Na zakończenie
Masaż powinien trwać maksymalnie do 60 min a osoba masowana poleżeć po nim jeszcze z 10 min i sięgnąć po szklankę wody.



Po kilku książkach przeczytanych o technikach masażu i oglądaniu 10 filmików dziennie (które bardzo polecam bo nauczysz się prawidłowych ruchów dłońmi) byłam podekscytowana i czekałam na walentynki z niecierpliwością. Przygotowałam łóżko z białą pościelą, kupiłam w aptece olejki eteryczne które uznałam za przyjemne, zapaliłam kilka świeczek  :) Poźniej oczywiście zamieniliśmy się rolami i od tego czasu wiem że będziemy robić to częściej.
Jak zrobić olejek eteryczny?
Zaczynamy od bazowego olejku czyli takiego do którego potem dodamy kilka kropli naszego olejku zapachowego, żeby pobudzić zmysły węchu i stworzyć niesamowitą atmosferę relaksu.
Olejek bazowy:

*Olej z migdałów, *Olej kokosowy, *Olej z jojoby * Olej z pestek moreli

    Do miseczki wlej 2 łyżki oleju bazowego i dodaj po 2-3 krople niżej wymienionych olejków eterycznych. Dodaj maksymalnie 5 różnych olejków – za każdym razem możesz stworzyć własną mieszankę, o zapachu który podoba ci się najbardziej.


    Uwaga! Nie stosuj czystych olejków eterycznych na skórę, bo mogą ją podrażnić. Koniecznie wymieszaj je z olejem.
    Olejki eteryczne polecane do tego typu masaży to: 
    • rozmarynowy
    • ylang-ylang
    • koper włoski
    • pieprzowy
    • jaśminowy
    • kardamonowy
    • paczuli
    • różany
    • neroli
    • cynamonowy
    • anyżowy
    • sandałowy
Dla leniuszków można kupić gotowy olejek jednak to nie to samo. Mogę polecić olejek Swedish Spa ale swój pierwszy przygotujcie sami :)
Kupony Miłości jak i  inne okazjonalne kupony znajdziecie na stronie onelittlesmile.pl

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 Piękna Czy Bestia , Blogger